Najczęstsze błędy sprzedaży bezpośredniej.

Każdy właściciel, każdej nieruchomości, ma naturalne przeświadczenie o wyjątkowości jego oferty. Nie widzi konieczności wsparcia biura nieruchomości, a oczyma wyobraźni widzi szereg zainteresowanych osób, które namawiają go na zamknięcie transakcji.

Niestety, aby zwiększyć szansę na pomyślne dokończenie negocjacji, należy unikać kilku, najczęstszych potknięć, które przy braku współpracy z profesjonalnym agentem, mogą skutkować nie kończącym się pasmem rozczarowań w trakcie sprzedaży.

Zawyżona, nieadekwatna do stanu nieruchomości cena, skutkuje jednym – brakiem zainteresowania. Cena jest bezpośrednio, pierwszym czynnikiem, który odpowiada za wielkość zainteresowania. zatem zapoznać się z ofertą rynkową, ale należy pamiętać, że podawane na portalach internetowych ceny są kwotami ofertowymi, nie transakcyjnymi. Najbardziej aktualny przekrój cenowy jest w stanie określić pośrednik, który ze względu na bieżące monitorowanie cen, pozwoli na realne określenie wartości danej nieruchomości.


Planowanie spotkań z Klientami to również może stanowić wyzwanie dla sprzedającego. Ograniczone godziny prezentacji czy brak bieżącego dostępu do nieruchomości, kiedy z nieruchomości korzystają dotychczasowi właściciele, a kolejni zainteresowani proponują spotkania o różnej porze w kolejne dni tygodnia, powoduje iż zgranie takich prezentacji z bieżącymi obowiązkami może stanowić wyzwanie. Również w takim przypadku, rozwiązaniem może okazać się przekazanie nieruchomości do sprzedaży przez biuro nieruchomości.

Utrudniony kontakt, brak odpowiedzi czy reakcji na złożoną ofertę, może powodować u potencjalnych nabywców zniechęcenie do dalszych negocjacji i prób sfinalizowania transakcji, jak również stworzyć obraz sprzedającego jako osoby niepoważnej – odpowiedzialny agent nieruchomości zawsze będzie dążyć do wynegocjowania optymalnego rozwiązania dla obydwu stron.

Również realna ocena stanu faktycznego posiadanej nieruchomości, może nastręczyć pewnych trudności osobom zaangażowanym emocjonalnie. Dodatkowo szczątkowy i niedokładny opis, często pomijający ważne aspekty dotyczące nie tylko zalet, ale i ewentualnych drobnych wad, może podczas spotkania bezpośredniego, stworzyć obraz sprzedającego jako osoby nie wiarygodnej i próbującej coś ukryć. Biura nieruchomości tworząc opis dokładają wszelkich starań, aby treść ogłoszenia możliwie jak najszerzej przedstawiała stan faktyczny.



#biuronieruchomosci #biura #nieruchomosci #agencjenieruchomosci #lokal #lokale #mieszkania #nieruchomosciinwestycyjne #posrednik #agent #posrednicy #przeprowadzka #przewoz #inwestowaniewnieruchomosci #rentier
foto: Terrah Holly Unsplash / Drew Beamer Unsplash