Marketing nieruchomości to “must have” na dzisiejszym rynku

Dość często można spotkać się z określeniem marketingu nieruchomości. Choć może on brzmieć dla niektórych tajemniczo i budzi skojarzenia z działem promocji w korporacji, jego cel jest zupełnie inny i bardzo dobrze znany w każdym biurze nieruchomości.

Marketing nieruchomości, można rozumieć jako zakres pewnego zbioru czynności, które mają na celu profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży.

Co zatem składa się na takie działania?

Wiele oddzielnych czynników, które łączy ten sam cel – przygotować nieruchomość do prezentacji w taki sposób, aby potencjalnemu nabywcy zaprezentować ą w optymalny sposób.

  1. Określenie grupy docelowej – punkt wyjścia dla przygotowania nieruchomości. To do kogo będziemy targetować nieruchomość, ma bezpośredni wpływ na jej opis, uwidocznienie cech szczególnie ważnych dla wspomnianej grupy oraz kierunki promocji samego ogłoszenia,
  2. Opis – choć coraz więcej informacji jest nam łatwiej przyswoić poprzez obraz, sprzedać nieruchomość bez opisu jest praktycznie niemożliwa. I choć wirtualny spacer oraz rzut mieszkania potrafią dużo zobrazować, to krótki opis stanu prawnego lub tak prostej rzeczy jak powierzchnie mieszkania i jej poszczególnych pomieszczeń, musi zostać w jakiś sposób przedstawiona,
  3. Zdjęcia/Wirtualny spacer/Rzut 3D – wszystkie z tych pozycji dają możliwość zapoznania się z nieruchomością bez konieczności fizycznego udziału w prezentacji – jest to idealne rozwiązanie na samym początku poszukiwań, które pozwala na zawężenie oczekiwań Klienta.
  4. Dzień otwarty – narzędzie stosunkowo młode na krajowym rynku nieruchomości, z każdym rokiem zyskujące coraz większą popularność,
  5. Aktywna promocja oferty w mediach – na rynku jest wiele dostępnych narzędzi, które pozwalają zaprezentować nieruchomość “światu”, ale najpopularniejszym jest internet, szczególnie w obecnej sytuacji, gdzie staje się on podstawowym źródłem przepływu informacji.
    Doświadczone biuro nieruchomości zoptymalizuje możliwości dodatkowej promocji w takiej wyszukiwarce – wyróżnienie oferty, tzw. podbicia czy promowanie jej na stronie głównej – tu są niezbędne kolejne, przemyślane wybory.
  6. Agent biura nieruchomości – nic się nie dzieje samoczynnie, więc profesjonalny agent nieruchomości opracuje wszystkie wspomniane aspekty, a następnie wdroży je w życie.

Oto skrócona charakterystyka marketingu nieruchomości, który jako przemyślana koncepcja, wdrażana następnie w sposób konsekwentny, potrafi w znaczny sposób zwiększyć zainteresowanie nieruchomością i doprowadzić do szybkiej finalizacji transakcji.

#BiuroNieruchomosci #biuro #nieruchomosc #nieruchomosci #nieruchomość #marekting #marketingnieruchomosci #sprzedaz #najem #wynajem #agentnieruchomosci #sprzedaznieruchomosci #sprzedazmieszkania #mieszkanie #mieszkania #dom #lokal #magazyn